Gör så här för att manuellt aktivera närverksenheterna

ListXpress Analys är beroende av flera supportfiler som löpande uppdateras. Du måste med jämna mellanrum hämta dessa till din dator. Filerna är placerade på företagets server. För att kunna hämta de senaste versionerna av dessa filer måste du vara uppkopplad mot företaget.

Du som ansluter till företaget via VPN kan råka ut för att Windows inte aktiverar nätverksenheterna automatiskt. Du får då ett fel när du kör Uppdatera källfiler. Säkerställ att du har en aktiv uppkoppling genom att i Windows filhanterare klicka på nätverksenheten så att filer visas.

  1. Öppna Filhanteraren / File Explorer. Ikonen ser ut som denna till höger.

  2. Filhanteraren / File Explorer öppnas. I vänstra delen av fönstret visas alla mappar och nätverksenheter som är tillgängliga.

  3. Om du ser symbolen här till höger vid den nätverksenhet som är aktuell som klicka på den. Enhetsbokstaven skiftar mellan företagen och kan exempelvis vara L: eller N:.
    Att symbolen har ett rött kryss över sig innebär att den inte är aktiv. När du klickar på den ska både få en grön markering och innehållet i den högra delen av fönstret ändras.

  4. Växla till ListXpress och prova att uppdatera källfilerna på nytt.