Pausa OneDrives synkronisering tillfälligt

[2022-03-21]
Fel kan uppstå oregelbundet när du läser in butikslistor, exporterar till ListXpress Analys eller skriver data till en PowerPoint presentation. I de flesta fallen kan felet härledas till en konflikt med OneDrive. Enklaste sättet är att tillfälligt pausa synkroniseringen av OneDrive.

Gör så här

Om du har både en vit och en blå OneDrive-molnikonen i meddelande-/menyområdet (till vänster om klockan) så är det
den
blå som gäller här.

  1. Högerklicka på den blå OneDrive-molnikonen och välj Pausa synkronisering... [Pause syncing...] i menyn som visas
    alt
    Klicka på den blå OneDrive molnikonen och välj kugghjulet längst upp till höger i rutan som öppnas och välj Pausa synkronisering... [Pause syncing...] i menyn som visas.

  2. Välj hur länge du vill pausa: 2, 8 eller 24 timmar och kontrollera att den blå OneDrive-molnikonen i meddelandefältet visar Pausad.

  3. Växla tillbaka till ListXpress och gör det håll på med när felet uppstod.

OneDrive återupptar synkroniseringen igen efter den tidsintervall du valde. Om du vill aktivera synkroniseringen manuellt igen så klicka på den blå OneDrive-molnikonen och välj 'Fortsätt synkroniseringen' [Resume syncing]

Support / Allmänt / Pausa-Onedrive