Hjälp för fjärrsupport

[2022-04-04]
För att fjärrsupporten ska fungera och att vi ska kunna koppla upp oss mot din dator måste ett programmet TeamViewerQS.exe laddas ner första gången. Nedladdningen sker när du klickar på knappen Uppkopplad fjärrsupport här till höger eller på föregående sida.

När nedladdningen är gjord måste du starta programmet. Beroende på vilken internetläsare / webbläsare som startas visas den nedladdade filen på olika ställen. Klicka på filen.

Du kommer också få en fråga om applikationen får göra ändringar på din dator. Svara Ja alt. Yes på detta.

Google Chrome

Nedladdningen av programmet TeamViewerQS.exe visas i nedre vänstra hörnet.
Klicka på filen.

Microsoft Edge

Nedladdningen av programmet TeamViewerQS.exe visas i övre högra hörnet.
Klicka på filen.

Får du en fråga om appen får köra ändringar på din dator som klicka på Ja / Yes

 

Om du får upp ett fönster för TeamViewers licensavtal så markera "Jag accepterar..." och klicka sedan på Fortsätt.

Om du inte ser hämtningen i Microsoft Edge kan du titta om det finns en grön bock vid ikonen för Nerladdningar / Downloads.  Klicka på ikonen för att få upp en meny över nerladdningar. Välj TeamViewerQS.exe 

Kommande supportbehov / tillfällen

En ikon läggs på ditt skrivbord. Denna kan du nu använda istället för att gå in på hemsidan.

Får du en fråga om appen får köra ändringar på din dator som klicka på Ja / Yes

Ett fönster öppnas där ditt ID / Sessionskod visas samt ditt namn eller datornamn.
Först visas  ett mindre fönster med en tom ruta för ditt namn medan sessionen aktiveras. Sedan kommer det andra fönstret upp med ifyllda uppgifter.

Avvakta tills nästa ruta om tillåtelse av fjärrstyrning visas.

Du får en fråga om att tillåta fjärrstyrning och att vi kan se och kontrollera din dator.
Klicka på Tillåt.